Sekretarz stanu Jacek Bogucki podczas powołania członków Komisji Zarządzających Funduszy Promocji |
Od początku roku obowiązuje znowelizowana ustawa o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych.
Jedną z kluczowych zmian w znowelizowanej ustawie
jest zmiana składu komisji zarządzających zapewniająca przedstawicielom
producentów produktów rolno-spożywczych większą reprezentację. Taka
zmiana ma na celu umożliwienie przedstawicielom środowiska, z którego
wpłaty na fundusze promocji pochodzą, większy wpływ na sposób
wydatkowania środków tych funduszy.
Zgodnie z nowelizacją w skład
nowych komisji wchodzi 5. przedstawicieli producentów, 3.
przedstawicieli przetwórców oraz 1 przedstawiciel Krajowej Rady Izb
Rolniczych.
Ponad 60 uprawnionych, ogólnokrajowych organizacji
zgłosiło do wszystkich funduszy łącznie ponad 150 kandydatów
spełniających wymogi formalne.
Dziś powołania na nową kadencję
członkom Komisji Zarządzających wręczył sekretarz stanu Jacek Bogucki,
który podkreślił, że marka polskiej żywności staje się coraz bardziej
rozpoznawalna i jest to m.in. zasługa działań promocyjnych, w tym
realizowanych właśnie z funduszy promocji.
- Potrzebna jest jednak
większa efektywność ich wykorzystania – podkreślił sekretarz stanu
dodając, że wile jest jeszcze do zrobienia chociażby w zakresie reakcji
na występujący na niektórych rynkach „czarny PR”.
Jacek Bogucki zwrócił też uwagę na działania na rynku krajowym.
-
Konsument musi mieć pewność po jaki sięga produkt. Przyjęliśmy już
regulacje prawne dotyczące zasad oznakowania, ale jeszcze musimy położyć
większy nacisk na rzetelne informowanie o konkretnym wyrobie –
podkreślił sekretarz stanu.
Prezes Agencji Rynku Rolnego, która
administruje funduszami promocji, Łukasz Hołubowski podkreślił, że
agencja stawia na ścisłą współpracę z Komisjami Zarządzającymi.
-
Zależy nam na bardzo dobrej współpracy z funduszami promocji tak, aby
strategie promocji opracowane przez resort rolnictwa i poszczególne
branże wspólnie się uzupełniały – podkreślił prezes ARR.
Dziś odbyło się także pierwsze posiedzenie nowo powołanych komisji zarządzających poszczególnych funduszy.
Na
mocy ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych
powołanych jest 9 odrębnych funduszy promocji: mleka, mięsa wieprzowego,
mięsa wołowego, mięsa końskiego, mięsa owczego, ziarna zbóż i
przetworów zbożowych, owoców i warzyw, mięsa drobiowego oraz ryb. Celem
funduszy jest promowanie i wspieranie spożycia polskich produktów
rolno-spożywczych, zarówno na rynkach krajowych, jak i zagranicznych.
Informacja prasowa http://www.minrol.gov.pl/Ministerstwo/Biuro-Prasowe/Informacje-Prasowe/Nowa-kadencja-Komisji-Zarzadzajacych-Funduszy-Promocji